Американската компания Eastman Kodak обяви в понеделник спирането от продажба на Kodachrome – пуснатата през 1935 г. първа цветна фотографска лента, успешно наложена на масовия пазар, предаде АФП. Причината е отслабването на продажбите.
„Продажбите на лентите Kodachrome се свиха значително през последните години, тъй като фотографите предпочитат новите видове ленти или дигиталните технологии”, обяснява говорител на компанията.
Днес продажбите на Kodachrome генерират по-малко от 1% от общите приходи от фотографски ленти на групата.
Продуктът-икона за фотографската индустрия дълги години се оценява по достойнство както от професионални фотографи, така и от любители. Той дори е възпят в песен на Пол Саймън през 1973 г.
В последно време само една лаборатория – в Канзас – все още разработва лентите Kodachrome, използвайки сложна за следване технология. В същото време все по-малко хора търсят продукта, за който от Kodak казват, че трудно са се решили да спрат от продажба, но се подчиняват на пазарното търсене.
Въпреки това коментарите на световните медии, както и на фотографи в мрежата е „Kodak уби Kodachrome”.