IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Рецесията топи лоялността към марките

Едва четири от десет марки в САЩ успяват да задържат поне половината от високолоялните си потребители от 2007 и през 2008 г.

12:34 | 22.06.09 г.
Рецесията топи лоялността към марките

Рецесията в САЩ топи лоялността на потребителите към националните марки в различни продуктови сегменти, които варират например от болкоуспокояващи до фъстъчено масло, сочи проучване на Pointer Media Network, подразделение на Catalina Marketing, което събира данни за активността на купувачите в 23 хил. магазина в цялата страна.

Едва четири от десет марки успяват да задържат поне половината от високолоялните си потребители от 2007 и през 2008 г., става ясно от проучването.

Запазването на клиентите винаги е било предизвикателство за търговците хранителни стоки, независимо от икономиката, а задържането им в лоши икономически условия може да бъде още по-трудно.

48% от високолоялните потребители са останали такива през периода на проучването, докато 19% са намалили лоялността си, а 33% напълно са се пренасочили към друга марка в същата категория през 2008 г.

Като високолоялни се определят потребителите, които са направили 70% или повече от покупките си, избирайки една марка от дадена продуктова категория.

Авторите на проучването казват, че Coca-Cola Classic е една от най-успешните марки в САЩ. Въпреки това 25% от купувачите на марката са станали по-малко лоялни през разглеждания период.

Близо 59% от високолоялните купувачи на пастата за зъби Crest на Procter & Gamble са станали по-малко обвързани.

Същевременно търговски вериги като Kroger Co, Safeway Inc и Wal-Mart Stores Inc все по-агресивно разширяват собствените си марки. Тези продукти обикновено струват по-малко от националните марки и привличат спестовно настроените купувачи.

САЩ официално влязоха в рецесия през декември 2007, но потребителските разходи вече даваха признаци на забавяне преди навлизането.

На въпрос дали лоялността ще продължи да намалява и през 2009 г. вицепрезидентът на Catalina Marketing Тод Морис отговаря: „Вероятно би могло“.

Проучването се базира на анализ на поведението на над 32 млн. купувачи през 2007 и 2008 спрямо 685 водещи марки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:02 | 18.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още