IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Коя марка на GM трябва да бъде спасена?

Потребителите избират Pontiac – брандът с най-слаба вероятност да оцелее

18:06 | 16.06.09 г.
Коя марка на GM трябва да бъде спасена?

General Motors Corp. се готви да продаде три от марките си, а една да заличи – Pontiac. Интересно е, че именно Pontiac е марката, която най-много потребители искат да продължи да съществува.

В глобално проучване на онлайн автомобилната общност CarGurus на потребителите е бил зададен въпросът коя от четирите марки най-много биха искали да оцелее. От близо 1700 респонденти 44% посочват Pontiac, 27% - Hummer, 20% - Saab и само 9% избират Saturn, съобщи Advertising Age.

Лангли Щайнерт, изпълнителен директор на CarGurus, посочва „пионерското наследство“ на Pontiac като причина за очевидната привързаност на потребителите към бранда. „Сегашният Pontiac G6 е 20-ият най-добре продаващ се автомобил в САЩ“, казва той. „Затова не съм изненадан да видя, че потребителите са гласували за тази историческа марка“.

Той обаче е слисан от популярността на Hummer. „Това, което наистина ме изненада, е относителната популярност на марката Hummer спрямо Saab и Saturn“, посочва Щайнерт. Той е очаквал Saturn да бъде другата марка, която потребителите искат да остане след реорганизацията на GM.

Автомобилният производител обяви фалит в началото на юни.

Планира се марката Saturn да бъде продадена на веригата за продажба на автомобили Penske Automotive Group, чийто собственик е известният автомобилен състезател от Наскар Роджър Пенске. Марката Saab ще стане собственост на група инвеститори начело с производителя на спортни автомобили Koenigsegg. За Hummer пък се очаква да бъде закупена от китайската компания Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:01 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още