Рекламната агенция SocialMedia.com и социалната мрежа MySpace анонсираха пускането на нов вариант на социална реклама на страниците на MySpace.
Рекламата ще подканва потребителите на социалната мрежа да въвеждат информация за себе си, която след това ще бъде използвана за направата на рекламни банери, които да се въртят в акаунтите на техните приятели.
Потребителите, които посещават MySpace Music, например, ще могат да видят рекламно пано, което ги пита дали предпочитат рок или рап и им дава възможност да сложат отметка на своя любим музикален стил. След това приятелите на тези потребители в социалната мрежа ще видят рекламен банер със съдържание от следния тип: „Мърфи харесва рокендрол! А ти каква музика предпочиташ?“
Очаква се потребителите да реагират повече на новия формат реклама, отколкото на обичайните банери. Това ще позволи на MySpacе да увеличи дела си на рекламния пазар. Към момента социалните мрежи държат едва 5% от пазара на интернет реклама.
Стратегия, подобна на разработената от MySpace, съществува и във Facebook. Там в профила на потребителя се показват брандовете, на които даден човек е фен, и групите, в които членува.
Доклад от миналия месец на занимаващата се с маркетингови проучвания eMarketer прогнозира, че разходите в САЩ за реклама в социалните мрежи ще намалеят с 3% до 1,14 млрд. долара през тази година, главно поради проблемите, свързани с MySpace. Като цяло обаче априлските прогнози сочат, че интерактивната реклама ще продължава да расте през следващите няколко години.