IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

General Motors създава финансови проблеми за вестниците и телевизиите

Разходите за реклама на големите автомобилопроизводители, които са сериозно перо в бюджетите на много медии, са отчели драстичен спад през последните месеци

15:22 | 01.06.09 г.
Автор - снимка
Създател
General Motors създава финансови проблеми за вестниците и телевизиите

Измежду многото вторични ефекти от проблемите на автомобилната компания General Motors може да се посочи и тежкия удар, който понесоха приходите на телевизионните канали и вестниците в САЩ. Разходите за реклама на големите автомобилопроизводители, които са сериозно перо в бюджетите на много медии, са отчели драстичен спад през последните месеци, съобщава Market Watch.

По-рано през месеца стана ясно, че General Motors ще закрие 1100 свои представителства в цялата страна. Това доведе до значителен спад на рекламните приходи на редица медии. Евентуалният фалит на автомобилния производител може да има още по-тежки последици. В края на април другата голяма американска компания в сектора – Chrysler, подаде молба за защита от фалит и закри около 800 представителства.

Според експерти в рекламния бранш вестниците ще пострадат най-тежко от фалита на General Motors, особено печатните издания в райони, където големите автомобилни заводи и производители на автомобилни части са основен двигател на икономиката. Все по-голяма част от рекламодателите предпочитат да рекламират в електронните медии, където тарифите са далеч по-ниски от тези в печатните издания.

Медиите очакват да реализират през тази година около 60-80% от рекламните приходи през 2006 г., преди началото на икономическата криза. Съотношението между приходите от печатните и електронните издания може да се промени съществено.

В отговор на икономическия спад автопроизводителите ограничиха съществено своите рекламни бюджети. General Motors редуцира рекламните си разходи с 15% на годишна база през 2008 г. до 2 млрд. долара. Другата емблематична за автомобилната индустрия компания, Chrysler, оряза рекламния си бюджет с 31%, а Ford – с 29%, по данни на Nielsen.

Местните представителства на автомобилните компании харчат все по-малко за реклама в печатни издания, след като кризата доведе до отлив на потребителите от печатни към електронни медии. Много от телевизионните канали също отчитат значителен спад на приходите от реклама на автомобилни компании, които за определени телевизии намаляват наполовина в сравнение с миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:01 | 27.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още