IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Вестникарската индустрия търси начини за спасение

Представители на сектора си дадоха примери с вестници в Африка и Корея, които успяват да просперират

09:53 | 30.05.09 г.
Автор - снимка
Създател
Вестникарската индустрия търси начини за спасение

Всекидневник в Африка с тираж от 500 хил. броя или ръст от 30% в тиража на корейски вестник – това бяха примерите, които си дадоха представители на вестникарската индустрия по време на среща в Барселона за това, че бизнесът може да търси и да намира начини за оцеляване и да опровергае мнението, че скоро ще загине. Срещата на Световната вестникарска асоциация беше под надслов „Мощта на печатните медии“.

Най-яркият пример според вестникарите е този с Daily Sun – създадено през 2002 г. издание в Южна Африка, което за шест години се превръща в най-големия всекидневник в страната с определена аудитория.

„Целта ни беше да достигнем до младите работещи хора в градовете, които не четат вестници“ и новото издание успяло да отговори на техните „специфични нужди“, казват собствениците на изданието, цитирани от АФП.

От асоциацията препоръчват вестниците да създават и развиват т.нар. „редакторски ниши“, които създават доверие у читателите, да увеличават броя на тематиките, обхващани от изданието, и да избират насочени към точно определена аудитория теми.

Друга препоръчвана тактика е да се намаляват страниците на броевете в началото на седмицата, за да се пестят разходи, тъй като по принцип вестниците са най-малко четени в понеделник и вторник.

Големият корейски ежедневник JoonAng Ilbo, продаван в 1,8 млн. екземпляра, все още има 64 страници, но е намалил годишните си разходи за хартия от 90 на 76 млн. долара, преминавайки на значително по-малък формат. От изданието казват, че по този начин са успели и да запазят на работа 322-мата си журналисти.

Четири големи холандски печатни групи пък се надяват да спестят 30 млн. евро на година, като обединят дистрибуцията си, в сътрудничество с местната поща.

Тоест, според Световната вестникарска асоциация, пресата може да намира решения, които да й помогнат да оцелее и да не прибягва до съкращения на журналистите си. Най-важното за асоциацията е разходите да се съкращават така, че да не се засяга редакционната дейност, а да се търсят дългосрочни маркетингови и управленски решения.

Що се отнася до новите технологии, представителите на вестникарски бизнес са единодушни, че искат присъствие в интернет и мобилните телефони, но не се показват много склонни да разпространяват безплатно съдържанието си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:45 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още