IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Банер рекламата – отвъд клика

Търсенето е действие, което допълва показването на банера. А това че тази ефективност не винаги може директно да се измери, не означава, че тя не съществува

11:40 | 18.05.09 г.
Автор - снимка
Създател
Банер рекламата – отвъд клика

Напоследък се говори усилено как банер рекламата залязва. Новите модели, които се основават на резултат от рекламата – било то клик, или направо покупка от потребителя, се считат за бъдещето на интернет пазара.

Дали обаче ефективността на банерите трябва да се отписва с толкова лека ръка?

Според проучване на маркетинговата компания iProspect – не. Запитани интернет потребители от компанията дават отговори, които вдъхват голяма доза оптимизъм за бъдещето на банерите.

Резултатите: 

Поведение при посещение на издържащ се чрез реклами сайт при виждане на банер реклама % от запитаните
Кликам на банера 31%
Търся с търсачка продукта, марката или компанията 27%
Пиша адреса на компанията в браузър и директно стигам до сайта й 21%
Търся мнения за продукта, марката или компанията в социална мрежа или форум 9%
Не съм забелязал банери на продукти, различни от тези, които са собственост на компанията, чийто е сайтът 2%
Не съм (не помня да съм) посещавал скоро такива сайтове 9%
Не обръщам внимание на този тип реклами 37%

Въпросните действия следват при правилно таргетирана аудитория. Въпросът е за банери, рекламиращи продукти, чийто собственик е различен от този на посещавания сайт. Прочуването е извършено в САЩ сред близо 1600 души през януари 2009 г., като някои от запитаните са давали повече от един отговор.

На базата на това и други подобни изследвания от iProspect смятат, че банер рекламата е далече от своя край. Изводът, който се подчертава, е, че търсенето е действие, което допълва показването на банера. А това че тази ефективност не винаги може директно да се измери, не означава, че тя не съществува.

„Ако маркетолозите смятат да инвестират в банер реклама, то те би трябвало да увеличат и маркетинга при търсене, за да отговорят на повишеното търсене, което ще предизвика тяхната реклама“, казват от компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:52 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още