IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Приходите на Мобилтел с 3% спад за тримесечието

Пазарният дял на оператора намалява от 51 на сто преди година до 50%

16:28 | 13.05.09 г.
Автор - снимка
Създател
Приходите на Мобилтел с 3% спад за тримесечието

Приходите на мобилния оператор Мобилтел намаляват с 2,8 на сто от 154,4 млн. евро за първите три месеца на 2008 г. до 150 млн. евро през същия период на тази година поради по-ниските постъпления от абонаментни такси и трафик, съобщиха от компанията.

Мобилтел е повишил клиентската си база с 4,4% до 5,3 милиона абонати към края на март 2009 г. спрямо март 2008 г. Броят на клиентите намалява спрямо декември 2008 г. поради неактивни потребители на предплатени карти, премахнати от клиентската база.

Пазарният дял на оператора намалява от 51 на сто преди година до 50%. Проникването на мобилни услуги в България се е увеличило от 130% през миналата година до 139% през настоящата.

Увеличението на изговорените от клиентите минути с 15% отчасти компенсира по-ниските цени, в резултат на което средният приход от абонат възлиза на 8,7 евро при 9,4 евро за първото тримесечие на 2008 г.

EBITDA отбелязва спад със 17,5 на сто от 92,9 млн. евро през първото тримесечие на 2008 г. до 76,6 млн. евро през същия период на 2009 г.

Оперативната печалба на Мобилтел намалява с 40,3 на сто от 52,9 млн. евро за първото тримесечие на 2008 г. до 31,6 млн. евро за същия период на тази година поради по-високите оперативни разходи, както и по-високите амортизационни отчисления.

През тримесечието приходите на Telekom Austria Group, част от която е Мобилтел, спадат с 5% до 1,197 млрд. евро, основно поради намалените постъпления от фиксирания сегмент, в резултат на по-ниските приходи на едро, понижения гласов трафик и продажбите на фиксираните дъщерни компании в Чехия, Словакия и Полша.

Докато EBITDA намалява с 6,4% до 454,8 млн. евро на групово ниво, то фиксираният сегмент отбелязва лек ръст по отношение на EBITDA. Понижението на EBITDA се дължи основно на продажбата на активи в България през първото тримесечие на 2008 г., изтеклото национално роуминг споразумение в Хърватия и нестабилността на валутата поради девалвацията на беларуската рубла.

Оперативната печалба на групата отбелязва спад от 11% до 180 млн. евро с по-висок принос от фиксирания сегмент, частично компенсирайки по-ниската оперативна печалба в мобилния сегмент. През първото тримесечие на 2009 г. чистата печалба възлиза на 85,3 млн. евро спрямо 129,7 млн. евро за същия период на 2008 г., или с 34 на сто по-малко.

Общите капиталови разходи намаляват от 159,6 млн. евро до 116 млн. евро в резултат на понижените капиталови разходи в двата сегмента. Нетният дълг отбелязва спад от 2,9% до 3,878 млрд. евро в края на март 2009 г. в сравнение с края на 2008 г. поради генерираните свободни парични потоци.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:54 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още