IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Нетната печалба на News Corp се увеличи с 1% за първото тримесечие

Медийният магнат Рупърт Мърдок загатна, че ще направи достъпа до онлайн версията на Wall Street Journal платен

11:05 | 07.05.09 г.
Автор - снимка
Създател
Нетната печалба на News Corp се увеличи с 1% за първото тримесечие

Корпорацията на медийния магнат Рупърт Мърдок News Corp отчете годишен ръст на печалбата от 1% за първото тримесечие благодарение на еднократните приходи, които успяват да компенсират значителното свиване на приходите от реклама, предаде Bloomberg.

Нетната печалба на News Corp възлиза на 2,73 млрд. долара, или 1,04 долара на акция, в сравнение с 2,69 млрд. долара, или 91 цента на акция, преди една година. Като се изключат данъчните приходи, продажбите на активи и разходите за преструктуриране на издателския и вестникарския отдел, печалбата на една акция възлиза на 16 цента, което оправда пазарните очаквания.

Същевременно приходите от продажби намаляват с 16% на годишна база до 7,37 млрд. долара за разглежданото тримесечие, което се оказа по-малко от пазарните прогнози.

Приходите от реклама на звеното Fox Interactive Media, което включва социалната мрежа MySpace, намаляват с 16% на годишна база, а оперативната печалба спада с 11 на сто. Върху финансовия резултат натежават и разходите, свързани със съвместния проект на MySpace със звукозаписните компании.

Председателят на Управителния съвет и главният изпълнителен директор на компанията Рупърт Мърдок заяви, че назначаването на нов управленски екип на MySpace ще стимулира растежа на социалната мрежа. Екипът включва опитни експерти, работили във Facebook, MTV Networks и AOL.

Вестникарската група на News Corp също разочарова със своите финансови резултати, които показаха 35% спад на приходите от реклама на вестника Wall Street Journal. Добрата новина е, че посетителите на онлайн версията на печатната медия се увеличават близо два пъти, в сравнение със същото тримесечие на миналата година.

Рупърт Мърдок загатна, че ще направи достъпа до „най-добрия източник на новини в света“ - онлайн версията на Wall Street Journal – платен. Според него в икономиката, и в частност в рекламния пазар, вече се забелязват признаци на подобрение, след като компаниите рязко съкратиха разходите си за реклама през октомври миналата година.

Приходите от реклама на телевизионните канали на News Corp са намалели с 30% през първото тримесечие, а тези на Wall Street Journal – с 33%. Според Рупърт Мърдок клиентите вече са започнали да се завръщат, а рекламните приходи – да се стабилизират.

Акциите на News Corp поскъпнаха с 42 цента до 9,45 долара в края на вчерашната борсова сесия на Nasdaq. От началото на годината те са поскъпнали с 4%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:30 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още