Американският всекидневник New York Times увеличава цената си с 33% от 1 юни, което е третото поскъпване на печатното издание за по-малко от две години в резултат на спада на приходите от реклами и пренасочването на
читателите му към интернет, предава AP.
Цената на всекидневника ще нарасне от 1,5 до 2 долара, което е двойно повече спрямо цената му през юли 2007 г.
Неделното издание ще поскъпне от 4 на 5 долара в Ню Йорк и до 6 долара в останалата част от Съединените щати.
От ръководството изразяват съжаление за необходимостта от повишаване на цената, но посочва, че това е един от начините „да се гарантират основните качества на вестника, които се ценят от читателите“.
Издателската група New York Times, която, както и другите американски печатни издания, изпитва затруднения заради икономическата криза, понесе загуба от 74,5 млн. долара за първото тримесечие заради спад на приходите от реклама с близо 30 на сто.