IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Финансовите директори не са големи фенове на маркетинга

Само 22 на сто от тях са на мнение, че на маркетинговите директори трябва да бъдат предоставени повече средства, с които да оперират

15:10 | 30.04.09 г.
Финансовите директори не са големи фенове на маркетинга

Финансовите директори на водещи компании в света изглежда не са големи фенове на тлъстите бюджети за маркетинг и реклама, се казва в изводите от проучване на американската фирма DiMassimo Goldstein, цитирано от Adweek.

Предвид това заключение не е учудващо, че само няколко от 142-мата финансови директори, участвали в проучването по-рано този месец, са заявили, че маркетинговите директори в техните компании разполагат с по-голям бюджет тази година. 44% от тях казват, че заделените за маркетинг средства са по-малко, 38% пък отговарят, че разходването на този бюджет се следи из късо от тях, докато само 12% казват, че този бюджет е по-голям.

Това, което е по-поразително, обаче е, че 60 на сто от финансовите директори са отвърнали с „не“ на въпроса „Трябва ли маркетинговите директори да имат по-голям маркетингов бюджет тази година?“. Само 22 на сто от тях са на мнение, че на маркетинговите директори трябва да бъдат предоставени повече средства, с които да оперират.

Подобни отговори получава и въпросът към финансовите директори дали са уверени, че техните настоящи маркетингови партньори вършат добра работа: 47% казват, че не са уверени за разлика от 38%, които са сигурни.

Добрата новина е, че по-голямата част от финансовите директори признават, че маркетингът е много важна функция. На въпроса „Как гледате на маркетинговите инициативи на компанията миналата година?“, 33% отговарят като „необходимост“. Други 22% характеризират тези ходове като „инвестиция“, а 17% ги определят дори като „център на печалба“. На другия лагер са директорите (18%), които визират тези инициативи като „разход“ и 10%, които казват, че това е „загуба“.

Когато е трябвало да дадат мнението си относно размера на възнаграждението за маркетинговите им партньори, 16% го определят като „ниско“, 10% като „справедливо“ и 30% като „високо“. Стряскащ е отговорът „на кого му пука“, даден от 13 на сто от запитаните и „нямам идея“ - посочен от 31% от участващите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:05 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още