Службата за контрол върху тиражите на печатните издания в САЩ отчете спад в средните делнични тиражи на американските вестници от 7,1% за периода октомври-март в сравнение със същия шестмесечен период през 2007-2008 г, предаде AP.
Най-новите данни са от 389 американски всекидневника, които са предоставили информация за тиражите си през съответните периоди от настоящата и предишната година.
Последният спад е с по-бързи темпове в сравнение с 4,6-процентното понижение, отчетено през периода април-септември 2008 г. и 3,6-процентовия спад от октомври 2007 г. - март 2008 г.
Вестник USA Today запазва първото си място в класацията, въпреки че преживява най-големия спад в тиражите в цялата си издателска история от 7,5% и достига 2,11 млн. копия след няколко периода с малки промени.
Собственост на компанията Gannett Co., изданието отдава понижението главно на намаляването на гостите на хотелите поради икономическата криза и увеличаването през декември на цените на печатните издания.
Единственият вестник, който увеличава тиража си, е Wall Street Journal, който е вторият най-голям всекидневник в класацията Топ 25. Ежедневният тираж е повишен, макар и с по-малко от един процент, до 2,08 млн. броя.
Тиражът на New York Times е паднал с 3,6 на сто до 1,039 млн. копия, а този на L.A. Times намалява с 6,6 на сто до 723 181 копия.
New York Times продължава да е най-издаваният вестник в неделя, когато USA Today и Wall Street Journal не излизат, въпреки че тиражът му е намалял с 1,7 на сто до 1,45 млн. копия. Втори е L.A. Times със спад от 7,5 на сто до 1,019 млн. броя.
Продажбите на вестници намаляват от началото на 90-те години, но тази тенденция се ускорява през последните години. Печатните издания бяха засегнати най-вече от спада в цените за реклама, които са основният източник на приходи за много от тях.