IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Колко изкарва YouTube?

Дори и най-високата оценка за приходите на компанията не е достатъчна да покрие огромните разходи на сайта

11:02 | 21.04.09 г.
Колко изкарва YouTube?

От самото си основаване през 2005 г. YouTube започва да печели голяма популярност, като днес милиони хора посещават сайта всекидневно. По данни на Nielsen Online YouTube е петата най-популярна уеб марка в САЩ с над 83 млн. уникални посетители през февруари.

От Credit Suisse прогнозират, че сайтът ще има 375 млн. уникални посетители в цял свят през 2009 г.

Дали обаче дългото време, прекарано в YouTube и високата степен на посещаемост, се трансформират в голям бизнес за видео гиганта, не може да се каже, пише eMarketer. Ето и няколко оценки за приходите на сайта според различни източници:

Jefferies & Co.: 500 млн. долара за 2009 г.
Bear Stearns: 90 млн. долара за 2008 г.
Screen Digest: 120 млн. долара за 2009 г.
Forbes: 350 млн. долара 2009
Morgan Stanley: между 75 млн. и 189 млн. долара за 2008 г.
Credit Suisse: 240 млн. долара

Въпреки високите оценки приходите са много по-малко от разходите за управление на сайта, пише eMarketer.

Анализатори от Credit Suisse прогнозират, че споразуменията за лицензиране на съдържанието, хардуерните разходи и другите разходи на сайта ще достигнат над 700 млн долара през 2009 г., цитирани от Multichannel News.

На практика договорите за лицензиране на съдържанието и разходите за количеството информация, предавана чрез сайта, които не могат да бъдат редуцирани с лекота, формират 87% от общите разходи.

„Според нас решението е YouTube да увеличи процента на клиповете, от които може да генерира приходи (например чрез договори с компании, които предлагат съдържание) и да привлече по-голям интерес от страна на рекламодателите чрез стандартизиране на рекламните формати и подобрена ефективност на рекламата“, казват анализаторите.

С по-прости думи това означа по-малко кихащи панди (препратка към станалото известно в последните месеци любителско видео с панда, стряскаща се от кихането на бебето си панда, бел. ред.) и повече качествена продукция, пише изданието.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:51 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още