IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Над половината от гласоподавателите в САЩ са ползвали интернет за изборитe

55% от пълнолетните американци са търсили политически новини онлайн, проучвали са позициите на кандидатите, обсъждали са теми или са участвали по друг начин в изборите чрез интернет

10:22 | 16.04.09 г.
Над половината от гласоподавателите в САЩ са ползвали интернет за изборитe

Около 74% от интернет потребителите в САЩ, което представлява 55% от пълнолетните американци, са използвали интернет, за да участват в президентските избори през 2008 г. или да търсят политически новини и информация.

За първи път над половината от населението, което има право на глас, е използвало интернет, за да се включи в политическия процес през годината на кампанията, сочат данни от проучване на организацията с нетърговска цел Pew Internet and American Life Project.

Тези 55% от американците са търсили политически новини онлайн, проучвали са позициите на кандидатите, обсъждали са теми или са участвали по друг начин в изборите през интернет.

Новите форми на интернет комуникация като блогове и социални мрежи и споделяне на видеосъдържание са изиграли съществена роля. Сред другите ключови изводи от проучването са:

- Почти всеки пети интернет потребител (18%) е публикувал свое мнение, коментар или въпрос за кампанията в блог или социална мрежа;
- 45% от интернет потребителите са гледали онлайн клипове, свързани с кампанията;
- Всеки трети интернет потребител е споделил политическо съдържание с някой друг;
- 52% от хората, които участват в социална мрежа, са я използвали за политически цели.

Интернет нараства сериозно като основен източник на политически новини в САЩ от 2000 г. насам, когато 11% от гласоподавателите са се информирали онлайн за политика. Тази цифра сега е 26%.

Поддръжниците на Барак Обама са били по-ангажирани онлайн в сравнение с тези на републиканеца Джон Маккейн, става още ясно от проучването. Докато 26% от привържениците на Обама, които са били активни в мрежата, са публикували свои възгледи или друго съдържание онлайн, едва 15% от тези на Маккейн са участвали активно.

Проучването обхваща 2254 пълнолетни американци и е проведено в периода между 20 ноември и 4 декември, като допустимата граница на грешка е 2 процентни пункта.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:04 | 29.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още