Националната баскетболна асоциация (NBA) на Щатите създаде партньорство с две китайски компании - China Mengniu Dairy Co. и Shandong Satellite TV, за осъществяването на първото си риалити шоу, което ще се излъчва в страната, съобщава AdAge.
Шоуто ще представлява тримесечен баскетболен турнир, който ще започне с кастинг за участници в 64 китайски града. Играчите ще се съревновават, показвайки различни умения и ще получават точки на базата на представянето си във всеки кръг.
След последния мач в турнира играчът с най-много събрани точки през цялото състезание ще бъде обявен за най-успешен и ще спечели покриване на всички разходи по пътуване в САЩ за проби с отбор от нисшата лига на Националната баскетболна асоциация.
Бивши играчи от асоциацията като Даръл Доукинс, откриватели на таланти и треньори ще се появяват в някои от сериите на предаването, ще оценяват участниците, ще присъждат точки и ще определят кой състезател да премине към следващия кръг.
Shandong TV ще излъчва 50-минутен епизод от шоуто всеки петък от 22 май до 21 август от 21:30 часа. Финалното предаване ще бъде снимано на живо на 28 август с участието на китайски знаменитости. Телевизионният канал, който е част от ТВ групата Shandong Television с общо шест канала, ще излъчи общо 2500 рекламни клипа за шоуто през следващите пет месеца.
Компанията Mengniu, която е един от най-големите производители на млечни напитки в Китай, ще използва шоуто за всякакъв тип промоции и реклама на продукцията си. Фирмата е сред маркетинговите партньори на NBA от 2007 г. Разпознаваемостта на марката Mengniu се повиши рязко, след като компанията участва като спонсор в телевизионно състезание за певици в страната, излъчвано в периода 2004-2006 г. Спонсорираното предаване се превърна в един от най-големите успехи в историята на китайската телевизия.
Освен това Mengniu ще използва NBA, за да подобри имиджа си. Китайските производители на млечни продукти бяха засегнати от разразилия се през миналата година скандал с компанията от сектор Sanlu Group, за която беше доказано, че използва вредната добавка меламин в продукти за бебета. Употребата на тези продукти се оказа фатална за шест бебета, а хиляди други се разболяха. Mengniu пък се нареди сред общо 22-те компании, за които по-късно беше обявено, че също използват меламин в продуктите си. Разкритието се отразява силно негативно на бранда и продажбите на групата от септември 2008 г. насам.