Банките и мобилните оператори в САЩ трябва да положат много усилия, за да убедят потребителите да използват мобилните си телефони за банкиране, тъй като много от тях се опасяват за своята сигурността и не са склонни да плащат допълнителни такси, докато други въобще не знаят, че има такава услуга, пише Ройтерс.
Според проучване сред 500 потребители, проведено от KPMG, едва 9% от тях са ползвали мобилно банкиране. За сравнение около 76% от тях редовно използват интернет банкиране.
Около 95% от тях казват, че дотолкова са несигурни да правят финансови преводи по телефона, че никога не са ги използвали за покупки по интернет.
Около 48% от участниците цитират опасенията относно сигурността и своите лични данни като причини да не ползват мобилно банкиране.
Въпреки че много от тях смятат, че мобилното банкиране е важно, те не смятат, че е достатъчно важно, за да плащат повече за него.
Около 19% от участниците казват, че има някаква вероятност да използват такива услуги през следващите 12 месеца, но едва 7% от тях са склонни да плащат такса за тях.
Въпреки че повечето американски банки предлагат услуга за мобилно банкиране, около 68% от участниците казват, че тяхната банка няма такива услуги.
„Фактът, че повечето от американските потребители не знаят, че техните банки предлагат мобилно банкиране е явно повече схващане отколкото реалност”, казва Карл Каранд, директор в KPMG.