IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Очакват оптимизацията за търсачки да привлича повече от рекламните бюджети

Съотношението между разходите за платени реклами и разходите за оптимизация за търсещи машини се очаква да се променя в полза на последното

18:06 | 30.03.09 г.
Очакват оптимизацията за търсачки да привлича повече от рекламните бюджети

Разходите за маркетинг при търсене в САЩ са достигнали 13,5 млрд. долара през 2008 г., като по-голямата част от тях са били посветени на платени рекламни позиции при търсене и оптимизация за търсещи машини, а малка част се е паднала на технологичните компании, чийто софтуер подпомага изпълнението на кампаниите, включващи реклама при търсене.

Това показват данни от проучване, поръчано от професионалната организация по маркетинг за търсещи машини в САЩ (SEMPO), цитирано от eMarketer.

Платените реклами при търсене заемат 88 на сто от целия обем, докато оптимизацията при търсещите машини (SEO) – само 11%.

Съотношението между платените реклами при търсене и оптимизацията при търсещите машини обаче ще се променя в бъдеще, прогнозират експертите.

„Интернет потребителите предпочитат естественото подреждане на резултатите пред платените реклами. Обикновено ги намират за по-уместни – или просто по-приемливи в сравнение с рекламите,“ казва анализаторът Дейвид Холърман. „Следователно те по-често кликват върху такива резултати, отколкото върху платените рекламни позиции при търсене.“

Оптимизацията за търсещи машини също е разходно ефективен метод и работи при всички търсачки. Освен това един оптимизиран сайт запазва първите резултати при търсене дори и рекламодателят да е спрял да плаща, както става при платената реклама при търсене, коментира изданието.

„Маркетолозите осъзнават, че дори и ефектите от оптимизацията да не са толкова очевидни, колкото при платената реклама, SEO дава по-дългосрочни резултати, които подкрепят която и да е рекламна кампания, използваща търсенето в интернет“.

През 2009 г. 14,7 млрд. долара ще бъдат инвестирани в маркетинг при търсене, показват прогнозите на SEMPO.

Други компании обаче не са толкова оптимистично настроени и коригираха очакванията си за 2009 г. Очакванията на Myers Publishing, Credit Suisse, Oppenheimer и Barclays Capital показват, че обемът на този пазар ще е съответно 12,1 млрд., 10,7 млрд., 10,5 млрд. и 10,4 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:55 | 25.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още