IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Прогнозират 6% спад на световния рекламен пазар за 2009 и слаб ръст за 2010

Следващата година рекламният пазар постепенно ще почне да се възстановява и ще нарасне с 0,7% в световен мащаб, прогнозират експерти

17:04 | 27.03.09 г.
Автор - снимка
Създател
Прогнозират 6% спад на световния рекламен пазар за 2009 и слаб ръст за 2010

През 2009 г. обемът на рекламния пазар ще спадне средно с 5,8% в световен мащаб, показва прогноза на независимата компания Carat, специализирана в областта на комуникациите, цитирана от Lenta.ru.

Особено силно от кризата ще бъдат засегнати рекламните пазари в Русия, САЩ и Италия, където от Carat очакват съответно 8,6%, 9,8% и 16,5% спад. Единствената голяма икономика, където пазарът ще продължи да расте, е Китай - там от компанията прогнозират 4,6% ръст.

Предишната прогноза на Carat, която беше оповестена през август миналата година, беше доста по-оптимистична. Тогава експертите на компанията очакваха през 2009 г. обемът на световния рекламен пазар да нарасне с 4,8%.

По-рано през март по-сериозни понижения прогнозираха от американската маркетинг компания Interpublic Group. Според представители на компанията през 2009 г. ще има спад в обема на рекламния пазар в размер на 10-15 на сто в световен мащаб. Консултантът и издател Джак Майерс също говори за по-силен спад. Според него при местните традиционни медии като вестници, телевизия и радио спадът ще е най-голям и може да достигне 20% спрямо 2008 г., докато при новите медии Майерс очаква ръст в размер на 5 на сто.

През 2010 г. рекламният пазар постепенно ще почне да се възстановява и ще нарасне с 0,7% в световен мащаб, смятат експертите от Carat. Те посочват, че в САЩ следващата година обемът на пазара ще спадне с 2,7 на сто, а в Русия - с 0,5%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:47 | 26.08.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още