Международната медийна компания Hachette Filipacchi Media, собственик на списание Elle, прави опити да продаде няколко от мъжките си списания, след като вече проведе радикална реорганизация на женските си заглавия, предава Adweek. Решението на компанията е провокирано от спада в приходите от реклама и натиска от онлайн конкуренцията.
Петте списания са American Photo, Boating, Flying, Popular Photography и Sound & Vision.
Рекламните страници от 2005 до 2008 г. са намалели със 17% в American Photo, с 37% в Boating, с 19% в Cycle World, с 18% в Flying, с 24% в Popular Photography и с 15% в Sound & Vision.
Оттогава насам тенденцията се запазва и дори се изостря: за първите четири месеца на 2009 г. свиването в рекламите е от 49% в Boating, 18% в Cycle World, 19,3% в Flying, 15,3% в Popular Photography и 28% в Sound & Vision.
По-голяма е вероятността потенциалният купувач да е стратегически инвеститор, отколкото фонд за дялов капитал предвид затегнатото кредитиране и затрудненията в рекламната индустрия, които забавят продажбите на списания, се казва в изданието.
Според някои потенциален купувач е Bonnier Corp.- компания, която напоследък показва висока активност на пазара на придобивания, поглъщайки Working Mother Media и Scuba Diving. Други възможни инвеститори са Interweave Press, която публикува списания за изкуства и занаяти и издателството на четива за свободното време - Kalmbach Publishing.
Според наблюдатели, които следят развитието на компанията, продажбата не е изненадваща, тъй като от доста време се е подозирало, че новият президент и изпълнителен директор на Hachette Ален Льомаршан ще се опита да излезе от бизнеса с мъжки списания и ще се фокусира върху женските, които освен Elle, включват Woman’s Day и Metropolitan Home.