IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Китайската Alibaba търси партньори за привличане на износ към Китай

Компанията за електронна търговия проучва възможностите за установяване на сътрудничество с Google, eBay, Yahoo и Microsoft

15:04 | 14.03.09 г.
Китайската Alibaba търси партньори за привличане на износ към Китай

Чрез евентуално партньорство с щатски компании китайската Alibaba Group Holding ще се опита да привлече по-малки северноамерикански фирми, които да изнасят стоки за Китай, казва изпълнителният директор на Alibaba Джак Ма. 

Alibaba, компания за електронна търговия, проучва възможностите за установяване на сътрудничество с Google, eBay, Yahoo и Microsoft. През последните две седмици над дванадесет директори от китайската компания са посетили щатски фирми, казва Ма, цитиран от Bloomberg.

„Още е твърде рано да се каже какъв ще е видът на сътрудничеството, но вярвам, че нещо ще се случи“, твърди Ма. „Всички представихме добри идеи и сега трябва да се приберем у дома и да ги асимилираме“.

Компанията прокарва мерки за понижаване на зависимостта си от бизнес средата, застрашена от колапс на китайския износ, който отчете рекорден спад от 26% миналия месец, сочат данни на митническите служби в страната.

Правителственият пакет от стимули за 585 млрд. долара създава редица възможности на местния пазара, а Пекин инвестира средства в обновяване на инфраструктурата и други проекти, казва Ма.

Alibaba ще увеличи бюджета си за маркетинг извън Китай до 30 млн. долара тази година в опит да привлече нови потребители. B2B предложенията (бизнес към бизнес) на сайта, които могат да помогнат на компаниите да намерят клиенти в Китай, вече има повече от 1 млн. американски потребители.

Държавният пакет от стимули ще помогне на Alibaba да удвои брутните продажби на стоки тази година, казва Ма. „Вярвам, че Китай ще изпълни плана си. Това е както при Олимпийските игри. Ако иска да го направи, го прави“.

Отношенията между Alibaba и Yahoo не са се променили след назначаването на Карол Барц за изпълнителен директор на Yahoo, пояснява Ма. Yahoo притежава близо 40% от Alibaba Group.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:51 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още