Повече от две трети от интернет потребителите в цял свят са посетили през 2008 г. сайтове от категорията „общности“, която включва социални мрежи и блогове, показва проучване на Nielsen, цитирано от Mediapost.
Това класира категорията „общности“ като четвъртата най-голяма онлайн категория, изпреварваща дори и групата „лични имейли“.
Освен това категорията е отчела двойно по-висок ръст в сравнение с всеки от четирите най-големи сектора - търсачки, портали, PC софтуер и имейл.
Според доклада сайтът Facebook, който вече измести MySpace от мястото на най-популярна социална мрежа в света, е бил посетен месечно от 30% от интернет потребителите в деветте пазара, изследвани от Nielsen.
Проникването на социални мрежи и блогове през 2008 г. е било с най-висок ръст в Германия, където от 39% от онлайн аудиторията през декември 2007 г. достига 51% през декември 2008 г.
Mобилните устройства играят все по-важна роля в социалните мрежи, се казва в доклада на Nielsen. Във Великобритания например потребителите, които ползват мобилен интернет, най-често посещават социални мрежи чрез мобилните си апарати.
Други резултати от проучването показват, че най-голямата част от ръста в посещаемостта на социалните мрежи и блоговете през миналата година се дължи на потребителите на възраст между 35 и 49 години.