Трите продуктови категории, които се радват на най-голям интерес при пазаруване в интернет, са „пътувания и почивки“, „дрехи и спортни стоки“ и „книги/списания/учебни материали“, се казва в доклад за онлайн търговията в Европейския съюз (ЕС). Към първата категория са се насочвали общо 42% от купуващите стоки онлайн, към втората – 41%, а към третата – 39%.
След тях се нареждат стоките за дома и домакинството (мебели, играчки и др.) с 35%. На пето място пък са билетите за различни събития (33%), следват филми и музика (29%), електроуреди (25%), софтуер и видеоигри (21%).
На последните четири места се нареждат хранителните продукти (11%), акции и други финансови продукти (9%), „друг тип стоки и услуги“ (8%) и участия в лотарии и различен тип залагания (7%).
Проучване на потребителското поведение в интернет показва, че мъжете, по-младите хора (най-вече студенти) и тези, които прекарват най-много време онлайн, са най-склонни да пазаруват в мрежата.
Според отделно изследване, цитирано в доклада, продуктите, категоризирани като „медийни“, са генерирали продажби през интернет в ЕС, равняващи се на 13,2 млрд. евро за 2007 г. Стойността на продадените онлайн дрехи и обувки за същата година е 7,3 млрд. евро, на потребителската електроника – 6,8 млрд. евро, а на хранителните продукти и напитките – 5 млрд. евро.