IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

До 33% е нараснал средният дял на потребителите в ЕС, пазаруващи онлайн

В България делът на пазаруващите по интернет е най-малък, най-голям е във Великобритания

15:08 | 06.03.09 г.
Автор - снимка
Създател
До 33% е нараснал средният дял на потребителите в ЕС, пазаруващи онлайн

Между 2006 и 2008 г. делът на потребителите в Европейския съюз (ЕС), които са купили поне един продукт по интернет, е нараснал от 27% на 33%, показва доклад, представен от еврокомисаря по защита на потребителите Меглена Кунева.

Делът от 33% е усреднен в доклада, тъй като ръстът в ЕС25 е до 34%, а в ЕС27 повишението е до 32%.

Най-много пазаруват онлайн британците (общо 57% от потребителите на Острова). В Дания, Германия и Холандия този дял също е над 50 на сто.

България пък е на последно място по този показател с дял от 3 на сто за 2008 г., преди нас е Румъния с дял от 4 на сто.

В страни като Естония, Гърция, Италия и Португалия пазаруващите онлайн са около 10% от всички потребители.

По отношение на пазаруващите онлайн като дял от интернет потребителите, а не от всички потребители в съответната страна, на първите места са Дания, Швеция, Норвегия, Финландия и Исландия (по около 90%), Франция (66%), Германия (58%).

Онлайн покупките, направени от страна членка, различна от тази, в която е базиран съответният сайт, са нараснали минимално. За периода делът на европейските потребители, реализирали такива покупки, нараства от 6% на 7%.

Една трета от европейските граждани заявяват, че биха обмислили възможността да купят по интернет продукт от друга страна членка, защото така ще им е по-лесно и по-евтино.

Някои от пречките пред развитието на онлайн търговията между различните страни са свързани с езиковата бариера, демографски или индивидуални различия в предпочитанията, с технически спецификации или стандарти, равнището на интернет проникването или ефикасността на системите за разплащания. Общо 33% от запитаните потребители казват, че биха купували стоки и услуги, предлагани на друг език, докато 59% от онлайн търговците показват готовност да се погрижат сайтовете им да имат многоезични версии.

Според доклада общо 51% от търговците в 27-те страни членки продават и по интернет, но само 21% от тях обслужват клиенти извън собствената си държава.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:43 | 31.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още