Потребителите в САЩ допускат все повече корпоративни имейли до електронните си пощи, сочи съвместно годишно проучване на маркетинговата агенция Merkle и изследователската фирма Harris Interactive.
Става въпрос за имейл маркетинг, базиран на разрешителен принцип (т. нар. permission email marketing), който се използва за достигане до клиенти, които доброволно се абонират за получаване на оферти, новини и информация от избрани организации.
Проучването, чиято цел е да оцени потребителското отношение към подобни имейли, открива, че средният брой корпоративни имейли, които потребителите допускат до своите пощенски кутии, се е увеличил.
53% от потребителите са добавили в списъка с контакти поне една нова компании, от която желаят да получават съобщения.
Потребителите, които предпочитат да не получават такива имейли, посочват като причина, че те не съдържат ценна информация (75%) или се изпращат твърде често (73%), сочат данни от проучването.
Малко повече от половината казват, че са по-малко склонни да се абонират за имейл комуникации в сравнение с няколко години по-рано, което показва, че потребителите стават все по-предпазливи.
„За да увеличат органично списъка с абонати, маркетолозите трябва да продължават да акцентират върху стойността на техните имейли за потребителите,“ казва Лори Конъли от Merkle.
Очевидно съществува обратнопропорционална връзка между имейлите, които са ценени от потребителите, като потвърждения на дадена сделка – 64% и баланс по сметка– 55%, и имейлите, които формират по-големия обем от съдържанието на пощенските кутии – като преглед на новини - 20% и оферти – 18%.
В изследването са взели участие 2505 американци на възраст над 18 години, които проверяват и/или изпращат имейли поне веднъж на седмица.