От финландския гигант Nokia до младата ирландска компания Movidia, специализирана в производството на чипове за мобилни телефони, целият телекомуникационен сектор иска да бъде „най-добър приятел” със социални мрежи като Facebook, MySpace и Bebo.
В тези социални общности потребители могат да качват снимки и видео, спонтанно да изразяват мислите и чувствата си, да описват преживявания или просто какво правят в момента. Подобен род персонална и бързо течаща комуникация може да намери много общи точки с мобилния свят, което последният очевидно е прозрял и се опитва да поддържа топли отношения със съответните интернет компании.
Според цитиран от Ройтерс говорител на MySpace броят на потребителите, влизали в социалната мрежа през мобилен телефон, е нараснал четири пъти през миналата година до 20 млн. души от общо 135 млн. уникални посещения. Във Facebook ръстът е сходен.
И ако се вярва на MySpace (собственост на News Corp) това е само началото на бума в използването на такива сайтове чрез мобилен телефон. По време на приключилия тази седмица Световен мобилен конгрес в Барселона компанията обяви, че е сключила споразумение с Nokia и Palm, които ще предвидят в телефоните си възможност с натискането на един бутон да се изпращат снимки и видео в социалната мрежа. Плановете са в близките години повечето от новите модели смартфони да съдържат интегриран модул MySpace, позволяващ улеснено ползване на сайта.
Амбиции в тази насока има и Facebook, откъдето, отново в Барселона, официално представиха телефона Social Mobile, разработен от подразделението INQ на оператора „3” (собственост на Hutchison Whampoa). Моделът бе посрещнат с много одобрение и похвали, най-вече от многобройните участници в създаването му.
Големите надежди, които се възлагат на тези бързо свързващи с любимата ви социална мрежа телефони, показват, че телеком секторът в крайна сметка е успял да намери начин да обедини възможностите на интернет с досега предлаганите комуникационни услуги, за да направи комуникацията още по-бърза, забавна и удобна за потребителите. Което в крайна сметка би следвало да внесе свежа сила в развитието на телекомуникациите, особено на фона на вихрещата се криза и прогнозите за значително забавяне в продажбите на телефони.