Безплатният вестник Metro International прекрати дейността си в Испания заради „постоянния спад на рекламния пазар“, довел до загуби от повече от 5 млн. лири и над 80 работни места.
В четвъртък излезе последният брой от вестника, който е най-голям в сегмента си в страната. Печатната медия се разпространяваше в седем испански града, съобщи специализираното издание Brandrepublic.
Вестникът започна да излиза в Испания през 2001 г. и до 2004 г. беше печеливш.
Преди закриването си от Metro твърдяха, че са петият най-четен испански всекидневник (с повече от 1,8 млн. читатели дневно), след платени издания като „El Mundo“ и „El Pais“.
По данни на Metro International инвестициите им в Испания от началото на присъствието им там възлизат на 25,5 млн. евро.
Според изпълнителния директор на компанията загубите на вестника в страната са „дори по-малки в сравнение с тези на останалите безплатни вестници в Испания“. А след началото на 2009 и засилване на ефектите от кризата свиването на рекламния пазар е увеличил загубите.
Metro International е шведска медийна компания, базирана в Люксембург. Групата има издания в 20 страни по света в Европа, Северна и Южна Америка и Азия.