IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Мобилната ТВ разочарова Европа, интересът към мобилното радио расте

Мобилната реклама обаче се счита за новата надежда в рекламния сектор

13:44 | 28.01.09 г.
Мобилната ТВ разочарова Европа, интересът към мобилното радио расте

Мобилната телевизия, или достъпът до телевизия през мобилен телефон, не показа добри резултати в Европа през 2008 г., коментираха от Делойт България пред Investor.bg.

„Не се създаде кой знае какво впечатляващо съдържание, което да е във формат, удобен за гледане през мобилния телефон“, каза Златина Кушкиева, мениджър Управленско консултиране в компанията.

По думите й през 2009 г. ниската ликвидност и финансовите предизвикателства пред компаниите вероятно ще наложат намаляване или прекъсване на инвестициите в тази насока. Въпреки това мобилните телефони остават един добър начин за запазване на интереса на традиционните телевизионни зрители – например биха могли да се изпращат кратки съобщения (SMS) за предстоящото начало на нов сезон от любимата телевизионна програма, на трейлър и др.

Чрез интегрирането на възможностите, които предлагат мобилните телефони, телевизиите принципно биха могли да позволят информацията, която се преглежда от потребителите, да бъде автоматично препращана към центровете за пийпълметрия.

Като една от най-старите традиционни медии радиото, от своя страна, също търпи тежки времена, изправено пред предизвикателствата на новите медии. Еволюирането на тази медия обаче отчасти запазва аудиторията й. Така например в световен мащаб се очаква броят слушатели на радио чрез мобилните телефони да се увеличи значително.

У нас според Делойт слушателите ще се преориентират по-скоро към интернет радиото, което по данни на компанията има 1,5 млрд. потребители онлайн в световен мащаб. За потреблението у нас, което все още е ограничено, не бяха предоставени данни.

Що се отнася до рекламния сегмент, свързан с мобилните телефони, се смята, че предвид забавянето на рекламния сектор като цяло вероятно е дошъл моментът на триумф за мобилните реклами.

„Забелязва се вече формирано обществено съзнание за това, което е допустимо, и това, което не е допустимо, да се рекламира по мобилните устройства“, казват от компанията. През 2009 г. рекламодателите ще трябва да се постараят да създадат кампании, пригодени за мобилни устройства и които да работят в рамките на техните ограничения.

Производителите на мобилни апарати могат да улеснят прогреса на мобилната реклама чрез унифициране на стандартите при производството на устройствата. Трамплин за мобилната реклама ще е моментът, когато тя ще може да бъде изпратена на потребителите на мобилни телефони само с едно натискане на бутон.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:44 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още