IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Бумът на интернет в Латинска Америка привлича компаниите в сектора

Компании като Google, Microsoft, Yahoo и AOL очакват продължителна експанзия в региона въпреки глобалното икономическо забавяне

16:25 | 12.01.09 г.
Бумът на интернет в Латинска Америка привлича компаниите в сектора

Ползването на интернет за лични цели бързо нараства в Латинска Америка заради наличността на по-достъпни компютри, разрастващата се високоскоростна мрежа и атрактивността на новите функционалности в мрежата.

Новите потребители в региона са привлечени от традиционни приложения като електронна поща, програми за чат и достъп до новини и информация, но все по-популярни стават и социалните мрежи, онлайн разплащанията и дигитални развлечения.

Проучване в 11 страни от Латинска Америка сочи, че достъпът до интернет от вкъщи в региона ще достигне 160 млн. потребители до пет години спрямо над 100 млн. към момента. В проучването, проведено от Pyramid Research за Google, се прогнозират също и големи увеличения на рекламата в интернет и пазаруването онлайн.

Увеличението на броя интернет потребители в Латинска Америка напоследък е много бързо.

През 2007 г. например в Колумбия те са нараснали с 5,4 млн., или с около 12% от населението на страната от 45 млн., по данни на Morgan Stanley. Това представлява годишен ръст от 80%. Според същото проучване през 2007 г. в Бразилия е имало 7,4 млн. нови потребители на интернет (ръст от 17%), в Мексико увеличението е с над 2,2 млн. (11%), а във Венецуела – с 1,58 млн. (38%).

През същата година новите интернет потребители в САЩ са 9,8 млн., което е ръст от 5%.

Компании, които печелят от интернет реклама, като Google, Microsoft, Yahoo, AOL и други, се надпреварват да спечелят от потенциалния ръст на Латинска Америка и очакват продължителна експанзия в средносрочен план въпреки глобалното икономическо забавяне.

„Латинска Америка за нас е най-бързо нарастващият регион от гледна точка на приходи“, казва пред Miami Herald Александър Хохаген, управляващ директор на Google за региона. „Надяваме се да увеличим два пъти размера на компанията тук въпреки икономическото забавяне“.

Когато бъдат финализирани резултатите за 2008 г., от Google очакват ръстът на приходите от Латинска Америка да достигне около 120% спрямо ръст от 165% през 2007 г., казва още Хохаген.

Много интернет компании вече имат присъствие в Латинска Америка и се позиционират така, че да заемат дял от бързо нарастващия пазар, като се фокусират върху сайтове на теми, предпочитани от местните потребители, като футбол, музика и социални мрежи.

Проучването обхваща Аржентина, Бразилия, Чили, Колумбия, Коста Рика, Еквадор, Мексико, Перу, Уругвай, Венецуела и Пуерто Рико.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:57 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още