Японската група за електроника Panasonic предлага 806,7 млрд. йени (9 млрд. долара) за придобиването на конкурента си Sanyo. Двете компании са направили съвместно изявление, в което посочват, че трябва да приемат „драстични мерки“, за да засилят ръста на приходите си.
Panasonic дава 131 йени за акция на Sanyo, което е по-малко от пазарната й стойност. Офертата се възприема „положително“ от основните акционери Goldman Sachs и две японски банки, които държат общо 70,5% от Sanyo, пише Bloomberg.
Panasonic се интересува от бизнеса със зелена енергия на Sanyo като производството на соларни панели и батерии.
От компанията посочват, че „обмислят различни опции, сред които инвестиция в размер на около 100 млрд. йени, за да постигнат синергия между двете компании“.
Информация за предстоящо сливане между двата японски концерна се появи преди месец, но тогава не бяха оповестени подробности по сделката.
През последните няколко години Sanyo имаше редица проблеми, като съкрати хиляди работни места и продаде непечеливши подразделения. Panasonic е по-малко зависима от износа за САЩ в сравнение с Sanyo, което й помогна да постигне по-добри резултати от някои свои японски конкуренти.
„Въпреки високата цена в дългосрочен план придобиването категорично ще е от полза за Panasonic“, казва анализаторът Кадзумаса Кубот от Okasan Securities, цитиран от BBC.
Panasonic и Sanyo имат и друга връзка, като създателите им са роднини.