Успя ли Amazon да постигне заложеното в сектора на музиката онлайн? Година след старта на дигиталния магазин на компанията отговорът не е съвсем категоричен.
Разбира се, услугата вече е номер две на щатския пазар, но гигантът в онлайн търговията е все още далеч назад след основния си конкурент iTunes на Apple.
Според данни на инвестиционната банка Piper Jaffray, цитирани от онлайн изданието Silicon.fr, Amazon e продал 130 млн. заглавия тази година спрямо 2,4 млрд. за iTunes.
Все пак трябва да се уточни, че платформата на Apple е достъпна в 20 страни, докато услугата на Amazon – само в САЩ и Великобритания.
За да увеличи пазарния си дял, Amazon започна да следва амбициозна стратегия, насочена към по-голямо удобство за потребителите. Така например създават се каталози без DRM (digital right management – най-общо казано, технологии за контрол на достъпа), което позволява прослушване на закупените заглавия, без значение от устройството.
Освен това тарифите на компанията са по-ниски от тези на Apple – цените на песните варират от 89 до 99 цента, а началната цена на албумите е 8,99 долара. При iTunes пък заглавията, които са защитени, струват 1,29 долара, а тези без защита може да се свалят срещу 99 цента.