IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Amazon все още изостава с много от iTunes в сектора на онлайн музиката

Все пак платформата успя година след старта си да стане номер две на щатския пазар

17:07 | 15.12.08 г.
Автор - снимка
Създател
Amazon все още изостава с много от iTunes в сектора на онлайн музиката

Успя ли Amazon да постигне заложеното в сектора на музиката онлайн? Година след старта на дигиталния магазин на компанията отговорът не е съвсем категоричен.

Разбира се, услугата вече е номер две на щатския пазар, но гигантът в онлайн търговията е все още далеч назад след основния си конкурент iTunes на Apple.

Според данни на инвестиционната банка Piper Jaffray, цитирани от онлайн изданието Silicon.fr, Amazon e продал 130 млн. заглавия тази година спрямо 2,4 млрд. за iTunes.

Все пак трябва да се уточни, че платформата на Apple е достъпна в 20 страни, докато услугата на Amazon – само в САЩ и Великобритания.

За да увеличи пазарния си дял, Amazon започна да следва амбициозна стратегия, насочена към по-голямо удобство за потребителите. Така например създават се каталози без DRM (digital right management – най-общо казано, технологии за контрол на достъпа), което позволява прослушване на закупените заглавия, без значение от устройството.

Освен това тарифите на компанията са по-ниски от тези на Apple – цените на песните варират от 89 до 99 цента, а началната цена на албумите е 8,99 долара. При iTunes пък заглавията, които са защитени, струват 1,29 долара, а тези без защита може да се свалят срещу 99 цента.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:49 | 02.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още