IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Сривът на акциите повишава активността в сайтовете за запознанства

В по-трудни икономически условия хората търсят партньори в интернет и пестят пари от срещи на живо, твърдят от сайтове за запознанства

18:04 | 09.12.08 г.
Сривът на акциите повишава активността в сайтовете за запознанства

На фона на срива на капиталовите пазари в световен мащаб повече хора търсят партньор в сайтовете за запознанства като начин да се разсеят от финансовите неволи и да спестят пари, сочат данни на такива сайтове.

Няколко сайта за запознанства отчитат нарастване на активността от началото на глобалната финансова криза през септември, защото хората търсят партньор в трудни времена и пестят пари от срещи на живо, пише Ройтерс.

„В дните, в които щатският индекс Dow Jones Industrial Average бележеше големи спадове, от по над 100 пункта, имаше вероятност повече хора да се логват и да прекарват повече време в сайта“, казва Джан Гонсага, старши анализатор към сайта eHarmony.

„Това има смисъл. Хората търсят компания в условия на стрес“.

Тази година Dow Jones Industrial Average падна с 35%, като достигна годишно дъно на 21 ноември, а това създаде нова ситуация за относително новата индустрия на сайтовете за запознанства, която досега е преживяла само една икономическа криза след терористичните атаки в САЩ на 11 септември 2001 г.

От компанията за онлайн запознанства Match.com казват, че през ноември са отчели най-голямото увеличаване на броя на членовете на сайта през последните седем години заради ежедневните порции негативни икономически новини, които са подтикнали хората да търсят връзки в интернет.

„В тези тежки времена хората търсят надежда във входящите кутии на електронните си пощи“, казва Томас Енрагт-Мууни, главен изпълнителен директор на Match.com, която има сайтове за запознанства в 40 страни.

От Perfectmatch.com отчитат повишение от 47% на броя членове през трите месеца до ноември включително в сравнение с предходното тримесечие, което подкрепя теориите, че сайтовете за онлайн срещи може би са контрацикличен бизнес, т.е. който се движи в обратна посока на общия икономически цикъл.

Анкета на Opinion Research по поръчка на eHarmony открива, че 57% от американците казват, че кредитната криза ги е накарала да се притесняват повече за личния си живот, като женените мъже са най-стресираната група (63% от тях се притесняват).

Разделени по възрастови групи обаче, става ясно, че тези на възраст между 25 и 34 години са най-притеснени за влиянието на текущата икономическа ситуация върху техните лични връзки, като 75% от анкетираните са изказали опасения в тази насока.

Данните сочат още, че по-младите неангажирани хора, които се притесняват за икономиката и влиянието й, имат по-голяма вероятност да потърсят връзка. По-възрастните, при които има по-голяма вероятност да са семейни, се опасяват, че финансовият стрес ще навреди на връзката им, особено ако се опасяват, че може да загубят работата си или къщата си.

„Когато хората са под стрес, искат да създадат връзка, но ако вече имат връзка, допълнителният стрес ще я направи малко по-трудна“, обяснява Гонсага.

„Стресът прониква надълбоко във връзката. Партньорите прекарват по-малко време заедно, защото трябва да работят повече. Често възникват и спорове за семейния бюджет“.

Друго проучване на Avalanche LLC, която управлява сайтовете за запознанства date.com, matchmaker.com и amor.com, открива, че 48% от хората прекарват повече време онлайн или в телефонни разговори, преди да отидат на среща на живо, за която се предполагат известни разходи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:20 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още