IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Социалните мрежи още не са открили печелившия бизнес модел

Продължава търсенето на начин за увеличаване на рекламните приходи правопропорционално на ръста на потребителите

10:48 | 08.12.08 г.
Автор - снимка
Създател
Социалните мрежи още не са открили печелившия бизнес модел

Потребителите искат да общуват един с друг, не задължително обменяйки информация за марки. Ето защо „осребряването“ на дейността на социалните мрежи е истинско предизвикателство. То беше такова и преди икономическото забавяне, а сега се увеличава допълнително.

Така въпреки огромния си трафик сайтове като MySpace, Facebook и Bebo не увеличават приходите си правопропорционално на потребителите.

Повече от половината от американското население използва социални мрежи, показват данни на IDC. Над 75% от потребителите на такива сайтове влизат в тях поне веднъж седмично, а 57% - всеки ден. По информация на изследователската компания 61% от тези потребители прекарват повече от 30 минути на сесия в социални сайтове, а 38% остават там повече от час.

Добри новини за маркетолозите? Не е задължително да е така.

По данни на eMarketer само 57 на сто от потребителите на социални мрежи казват, че са кликали на реклама през последната година спрямо 79 на сто за всички интернет потребители.

Докато онлайн търсенето продължава да има съществено значение за една рекламна стратегия, социалните мрежи изглеждат привлекателни. Там можете да откриете различни групи от хора, групирани по интереси, търсещи информация по дадена тема. Но... основният недостатък е, че те влизат на тези сайтове, за да общуват, а не за да купуват продукти или услуги. Освен това голяма част от юзърите не са съгласни публикуваната им лична информация да бъде използвана за рекламни цели.

Най-успешният вариант засега, който обаче в голяма степен е непредвидим, е самите потребители да започнат вълна от коментари за дадена марка, кампания в нечия подкрепа, комуникация по дадена тема. Тук обаче маркетолозите имат много малка степен на влияние.

Тоест търсенето на успешния и прогнозируем бизнес модел в този сегмент продължава.

А и въпреки всичко вероятно сегментът си заслужава. Колкото и да е непривлекателен в момента според някои, той все пак генерира приходи.

През май 2008 eMarketer прогнозира, че рекламодателите в САЩ ще похарчат 1,4 млрд. долара в онлайн социални мрежи тази година. Очаква се рекламните разходи в тези сайтове да нараснат до 2,36 млрд. долара през 2011 г.

С навлизането на Щатите в рецесия и прогнози за забавяне на рекламните ръстове вероятно ще се свият и очакванията за сегмента. Нови прогнози от eMarketer се очакват по-късно този месец.

Какви са досегашните данни и прогнози?

Година Приходи в САЩ (млн. долара) Годишен % на изменение
2006 350 -
2007 920 163%
2008 1430 55%
2009 1815 27%
2010 2085 15%
2011 2360 13%
2012 2610 11%
Източник: eMarketer

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:02 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още