Интернет форумите, като част от маркетингова стратегия, се приемат положително от 52% от маркетинговите директори на 180 водещи брандове в САЩ, пише Mediapost.
Същият дял от маркетолозите намират за атрактивни и уебинарите - семинари, които се провеждат по интернет с аудио и видео връзка.
По отношение на други социални медии, които могат да бъдат интегрирани в маркетингови кампании, 47% от анкетираните маркетингови ръководители проявяват интерес към уебкастове и подкастове, 47% предпочитат електронните пощи, а 37% посочват като подходящи за маркетинга блоговете.
Тези социални медии може и да се радват на относителен интерес от стана на директорите, но социалните мрежи не намират широко признание за маркетингови цели, като 55% от запитаните казват, че не са заинтригувани от внедряването на социални мрежи в своите стратегии. Според доклада на компанията за маркетингови услуги Epsilon само 10% от запитаните вече използват социалните сайтове в своите маркетингови планове.
От друга страна 27 на сто от анкетираните маркетингови директори считат, че социалните мрежи са инструментът, който е най-желателно да се включи в маркетинговия микс, преимуществено пред всички други елементи на традиционния и дигиталния маркетинг.
Проучването предлага и някои ключови резултати за намеренията на марктелозите за следващата година. Електронната поща ще е каналът, от който те най-малко биха са отказали в полза на друг инструмент от традиционния или дигиталния маркетинг.
Въпреки че само малко над половината от разгледаните компании вече използват програми за анализиране на потребителското поведение, 23% повече казват, че възнамеряват да използват технологията в следващите 12 месеца.
По отношение на програмите за лоялност и награждаване на клиентите мненията са противоречиви, като 33% от компаниите казват, че вече са възприели такава стратегия, 17% планират да я използват следващата година, а 50% нито я използват, нито планират да я използват.
„Според последните ни статистики търговските вериги генерират 20 цента приходи от електронна търговия за всеки доставен имейл, което показва измерваемостта и рентабилността на имейл стратегията в момент, когато хората търсят точно тези два атрибута“, коментира Кевин Мебли от Epsilon.
Най-малко 93% от анкетираните маркетингови директори казват, че настоящото състояние на икономиката ще има умерен или значителен ефект върху маркетинга в следващите няколко месеца. 70% от запитаните ще ограничат разходите за реклама.