NTT DoCoMo, най-големият мобилен оператор в Япония, иска да развие дейността си в чужбина, така че до пет години международните му продажби да достигнат дял от 10% в общия оборот. В момента този дял е едва 2 на сто.
За да изпълни тази цел, компанията планира нови придобивания.
През ноември DoCoMo обяви, че купува за 2,7 млрд. долара 26% от капитала на Tata Teleservices, шестият по големина индийски мобилен оператор, осъществявайки по този начин навлизането си на най-бързо растящия световен пазар на мобилни телефони.
Според Тошинари Куниеда, вицепрезидент на компанията, оглавяващ международната дейност, ще бъдат търсени възможности за нови придобивания и засилване на сега съществуващите партньорства.
„Предвид бъдещето на японската икономика и застаряващото население в страната (...), мислим да се насочим към чужбина“, обяснява той в интервю за Ройтерс.
От края на 90-те години до началото на новия век DoCoMo инвестира около 20,5 млрд. долара в чуждестранни оператори, за да промотира използването на технологията си "i-mode" за мобилен интернет и за развитието на 3G мрежа по стандарта W-CDMA.
Според Куниеда приоритет за компанията занапред ще бъде развитието й в региона на Тихоокеанска Азия, но не са изключени бъдещи инвестиции и в Европа и САЩ.