Онлайн продажбите на дребно в САЩ отбелязаха ръст от 1% в т. нар. „Черен петък“ - традиционният старт на сезона на празничното пазаруване, до 534 млн. долара, сочат данни на comScore, цитирани от Ройтерс.
В комбинация с интернет продажбите от предишния ден – Деня на благодарността, стойността нараства с 2%. Общо до края на ноември обаче продажбите са с 4% по-малко спрямо година по-рано, сочат данните.
От компанията прогнозираха по-рано, че общият обем на онлайн продажбите по време на празниците тази година няма да отбележи повишение и ще е в размер на 29,2 млрд. долара. За сравнение през миналата година бе отчетен ръст от 19%.
Търговски вериги и инвеститори следят отблизо резултатите от продажбите този уикенд, защото американците ограничават разходите си в условията на свиваща се икономика.
По данни на компанията за измерване на клиентския поток ShopperTrak продажбите в магазините в петък са са увеличили с 3%.
Очаква се обаче онлайн продажбите да отчетат най-натоварения си ден днес, защото потребителите правят поръчки онлайн в офисите си, за да се възползват от по-добрите интернет връзки, посочват от comScore.