Новите и старите медии може да се сблъскват и изблъскват, но двата свята бързо се сближават, за да извадят най-доброто от себе си, смята известният блогър Ариана Хъфингтън.
Традиционните журналисти пишат в блогове, а блогърите печелят все повече достоверност в традиционните медии, казва Хъфингтън в интервю за Ройтерс преди излизането на книгата й със съвети за поддържане на блог следващата седмица.
Наръчникът за блогъри дава съвети как да започнат и как да бъдат забелязани, като представя и възгледите на Хъфингтън, създател на един от най-влиятелните сайтове, който печели популярност по време на тазгодишната президентска надпревара в Щатите.
„Наблюдава се истинско сближаване, при което става ясно, че най-добрите и най-точните стигат до върха, независимо дали новината е от списание Time или от 538.com, който не съществуваше преди изборите“, обяснява тя. Сайтът 538.com събираше и анализираше политически и статистически данни. „Това сближаване ще продължи да нараства и след години, сигурна съм. Налага им се споделят властта“, добавя тя.
Huffington Post, или HuffPo, както е известен, направи експеримент с гражданска журналистика в специална рубрика, в която хиляди аматьори споделяха своите разкази за развитието на президентските кампании.
Един от големите моменти на HuffPo е когато един от доброволците записва тогава още кандидата за президент Барак Обама по време на събитие за набиране на средства, затворено за пресата, да казва, че хората в малките градове стават „огорчени“ и „се вкопчват в оръжия или религия“.
„Блоговете са най-големият пробив в популярната журналистика от Том Пейн насам“, пише Хъфингън в предговора към книгата. Памфлетът на Пейн от 1776 г. „Здравият разум“ оказва значително влияние в подкрепа на американската независимост.
Въпреки че Хъфингтън е благосклонна към старите медии, тя заема страна. „Огромното мнозинство от традиционни журналисти вървят в посоката, която им покажат при назначаването. За разлика от тях блогърите са въоръжени с нещо далеч по-ефективно от пропуск за Белия дом – страст“, пише тя.
Книгата е възхвала на непосредствеността и прозрачността на блоговете спрямо традиционните медии. Бегло са споменати някои от проблемите на блоговете със стандартите и източниците на информация, но фокусът е върху личните и политически ползи от наличието на много гледни точки онлайн.
Новите медии не могат да изместят изцяло старите, нито да имат резултати като разследващата журналистика, добавя Хъфингтън.
Тя пише, че е „напълно освобождаващо да намериш място, където случайната мисъл се зачита“. Най-важното според нея обаче е, че „блоговете дават на хората без достъп до Ройтерс или списание Time право на глас. Новите медии ще продължават да дават на хората гласност и интересът към това няма да изчезне“.