IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Онлайн пазаруването в САЩ намалява през ноември

Очаква се нулев ръст за предстоящия коледен сезон и не се изключва възможността за допълнителни понижения

16:18 | 26.11.08 г.
Онлайн пазаруването в САЩ намалява през ноември

Онлайн магазините са засегнати от същите проблеми, каквито срещат и магазините на търговските улици – купувачите харчат по-малко.

Онлайн пазаруването в САЩ регистрира спад за първи път, откакто щатската компания за интернет данни comScore следи данните от 2001 г. Американците са похарчили за онлайн покупки 8,2 млрд. долара през ноември, което е с 4% по-малко спрямо година по-рано.

От ComScore прогнозират нулев ръст за предстоящия коледен сезон и не изключват възможността за допълнителни понижения.

„Заради ниското потребителско доверие и по-малко налични доходи първите седмици на ноември бяха много разочароващи“, казва шефът на comScore Джан Фулгони, цитиран от BBC.

Както при офлайн пазаруването, хората може би изчакват по-благоприятни условия, добавя той.

Миналата година онлайн разходите нараснаха с 19% през празничния сезон. През първите 10 месеца на 2008 г. се наблюдава повишение от 9%.

„Ако приемем, че състоянието на фондовият пазар не се влоши значително преди празниците и няма апокалиптични новини от големи финансови институции или фалирали производители или търговци, трябва да видим онлайн разходите отново да минат на положителна територия с навлизането в сезона. Ако обаче има сериозни лоши новини, положението не е сигурно“, добавя Фулгони.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:04 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още