IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Мобилната реклама в България още е в начален етап

Сред причините за това са слабият интерес към мобилния интернет, необходимостта от съгласието на потребителя, както и генерирането на по-голям трафик от рекламите

08:14 | 21.11.08 г.
Мобилната реклама в България още е в начален етап

Мобилната реклама в България все още е в начален етап и не е много популярна, каза в рамките на семинар за сектора Евелин Стоев, анализатор от IDC България.

По думите му проблемите пред мобилната реклама (реклама чрез мобилни телефони) са породени от слабия засега интерес към мобилния интернет, необходимостта от съгласието на потребителя, както и от факта, че рекламните банери и клипове генерират по-голям трафик и така увеличават месечната сметка на потребителите.

Сред факторите също са различията между моделите апарати и техните екрани, на които рекламата би изглеждала различно, както и липсата на разнообразно мобилно съдържание.

Мобилната реклама може да се реализира чрез различни формати - SMS и MMS съобщения, мобилни банери, текстова реклама (текстови линкове в мобилни медии и резултати от търсене), видеоклипове и заставки, игри за мобилни телефони, интерактивни игри, както и чрез аудиозаставки при набиране или по време на разговор.

От пазара на мобилна реклама по принцип могат да спечелят освен мобилните оператори, и доставчиците на мобилни услуги с добавена стойност, интернет медиите и рекламните агенции, поясни той.

Като цяло пазарът на иновативни мобилни услуги в България вече включва предложения като мобилна разплащателна система, мобилно видеонаблюдение, мобилно здравеопазване, развлекателни услуги, игри и други, каза още Стоев. Най-масови у нас към момента са услугите чрез изпращане на текстови съобщения.

В България има нужда от повече мобилни решения, като към момента са малко “сериозните” фирми, които да предлагат широка гама от мобилни интегрирани услуги с добавена стойност, категоричен е Стоев. Според него пазарът у нас изпитва остра нужда от мобилни банкови и финансови приложения, системи за управление на съдържанието, както и развлекателни и хазартни игри и приложения.

Още от семинара:
Готови сме за бум на мобилния интернет

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:57 | 23.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още