IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Създадохме марка. А как да я комуникираме със служителите?

Намирайки отговор на този въпрос, компаниите ще спечелят битката за таланти

17:21 | 14.11.08 г.
Създадохме марка. А как да я комуникираме със служителите?

Способността да се комуникира работодателската марка към служителите е много по-важна от самото й създаване. Това каза Рита Вереш, ръководител „Ангажираност на персонала“ за Централна и Източна Европа (ЦИЕ) към Hewitt по време на тазгодишния форум „Работодателят като марка“.

Освен това усилията за нейното изграждане трябва да идват от цялата компания, а не само от отдела по човешки ресурси и тя трябва да съответства на цялостната стратегия на компанията, добави Вереш.

Компаниите трябва да комуникират работодателската марка под формата на предложение към потенциалните и съществуващите си служители (т. нар. Employee Value Proposition), което да е достоверно, хармонизирано с останалите предложения на компанията, отнасящи се до клиенти и акционери, завладяващо и да се различава от предложенията на останалите работодатели.

В него се включват функционални, психологични и икономически блага. Към първата група спадат същността на предлаганата длъжност, каква ще е стойността, която тя ще създава и възможностите за развитие, които предлага. Втората група адресира чувството за принадлежност на служителя към компанията, а третата – финансовото възнаграждение.

Работодателската марка се характеризира и с неразривната си връзка с марката на продукта, който компанията предлага: „Силната продуктова марка има ключово значение за привличането на таланти“, отвръща Вереш на въпрос доколко полезна е продуктовата марка за работодателската.

Изграждането на неустоима работодателска марка се явява необходимост в условията на недостиг на таланти, което предизвиква ожесточена конкуренция между работодателите. В тази връзка 83% от професионалисти в областта на човешките ресурси от Централна и Източна Европа смятат, че в рамките на 3 до 5 години привличането и мотивирането на служители ще е най-важният момент в управлението на организациите. От друга страна, естественият прираст на населението в Европа е едва 0,04%.

Работодателите трябва да намерят решение и за постоянно увеличаващите се очаквания и изисквания на служителите си. В сегашните условия на трудовия пазар 50% от трудещите смятат, че бързо биха могли да си намерят нова работа, а 52% не се страхуват да загубят работата си.

Предвид факта, че човешкият капитал представлява 75% от световното богатство и е най-важният двигател на икономическия ръст, все по-голямо значение ще се отдава на начините за привличане на този ресурс, в основата на които е доброто комуникиране на работодателската марка.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:46 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още