IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Интернет - златната среда за изказване на потребителското мнение

Мнението на другите често е водещ мотив при покупка, а чрез интернет недоволството или похвалите стават все по-видими

13:17 | 12.11.08 г.
Автор - снимка
Създател
Интернет - златната среда за изказване на потребителското мнение

„Интернет е златната среда за изказване на потребителското мнение - той не е канализиран, лимитиран или контролиран и всички имат достъп навсякъде и по всяко време“, заяви пред журналисти маркетинг директорът на разработващата софтуер за онлайн резервации TravelStoreMaker.com Петър Панайотов.

Според данни на Панайотов 30% от населението в България има достъп до интернет, докато за страните от ЕС този процент е средно 60%. Над 70 на сто от българите влизат през работно време между 9 и 17 часа, като в събота и неделя трафикът е едва 1/3 от този през работните дни.

Като интернет канали за информация, генерирана от потребителите, Петър Панайотов посочи форумите, социалните мрежи, блоговете, сайтовете за сравнение и ревю (все още у нас не е разпространена тази практика), сайтовете за електронна търговия, продуктовите сайтове и сайтовете на доставчици. Силата на тези мрежи е голяма, особено като се има предвид, че по принцип клиенти на дадена компания, които са останали недоволни от продуктите й, споделят мнението си с още поне десет потенциални клиенти. Има я и обратната тенденция, но изразена в по-малка степен – доволните дават оценката си пред средно още трима души.

Мнението на другите често е водещ мотив при покупка. „На база мнението на останалите потребителят решава дали да добави даден продукт в кошницата“, коментира Панайотов.

Той допълни, че на официалните продуктови сайтове компаниите могат да контролират потребителските мнения за продуктите си, но форумите, социалните мрежи и блоговете (които излизат на челни места при търсене в Google) няма как да бъдат контролирани.

Сред примерите за изразяване на потребителско недоволство в интернет, които Петър Панайотов посочи, беше постинг в Blog.bg, в който блогър изразява недоволството си от предлагания в търговска верига мухлясал хляб.

„Потребителите смятат за по-ефективно и лесно да изразят недоволството си в интернет, отколкото да звънят на потребителски телефони или да пишат жалби“, уточни Панайотов.

Маркетологът очерта като бъдеща тенденция разчупването на традиционния модел на таргетиране.

„Няма универсален продукт за група хора - всеки човек е уникален и има различни усещания. Различните нужди на хората ще стават все по-прозрачни“, заключи Петър Панайотов.

Вчера от GfK България споделиха очакванията си онлайн търговията да нараства.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:53 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още