Разходите за реклама в Русия през последните седмици се снижават като цяло, като тенденцията е станала осезаема от средата на октомври, сочи изследване на медия холдингa „Рамблер Медиа”, цитирано от вестник „Взгляд”. Според компанията негативната тенденция ще продължи и през 2009 г.
В същото време от холдинга прогнозират, че интернет рекламата в най-малка степен ще бъде засегната от забавянето на темпа на ръст на рекламния пазар. Според изследването рекламодателите ще увеличават своя дял в интернет рекламата.
В началото на годината от Рамблер Медиа, които са под контрола на милиардера Владимир Потанин, прогнозираха, че ръстът на интернет рекламата в Русия за 2008 г. ще бъде 50% и ще достигне около 400 млн. долара, като съотношението между текстовата и графичната реклама ще е приблизително 1:1.
Специално за себе си от компанията прогнозират, че ще имат снижение на приходите за четвъртото тримесечие на годината, особено в сегмента на банер рекламата, което ще доведе до спад на печалбата под прогнозираната за цялата 2008 година.