IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как и колко се печели от изпращане на спам?

Спамърите реализират печалби, въпреки че получават отговор само на едно от всеки 12,5 млн. съобщения, които изпращат

18:57 | 10.11.08 г.
Как и колко се печели от изпращане на спам?

Хората, които разпращат нежелани съобщения по електронната поща (спамъри), реализират печалби, въпреки че получават отговор на само едно от всеки 12,5 млн. съобщения, които изпращат, сочи проучване, цитирано от BBC.

Успявайки да получат контрол над работеща спам мрежа, американски учени разкриха част от икономическата логика на масовото разпращане на нежелана поща.

Според анализа дори и такъв нищожен дял на отговорите означава, че при мащабна спам операция може да се изкарат милиони долари всяка година.

Проучването е реализирано в началото на 2008 г. от компютърни специалисти от калифорнийските университети в Бъркли и Сан Диего.

Проучването е проведено в рамките на един месец, по време на който екипът е проникнал в мрежа, която използва домашни компютри за разпращане на спам. Според учените в един момент мрежата е контролирала над 1 млн. машини.

„Най-добрият начин да измериш спама е да си спамър“, казват от екипа. Учените са успели да добият контрол над общо 75 869 „вербувани“ домашни компютри, през които са разпращали две фалшиви спам кампании.

Едната от кампаниите имитира начина, по който мрежата се разпространява чрез вируси, а втората се опитва да привлече посетители на фалшив фармацевтичен сайт и да ги накара да купят билково лекарство за засилване на либидото. Ако потенциалните купувачи кликнат върху бутон, за да изпратят данните от кредитните си карти, фалшивият сайт дава съобщение за грешка.

По време на кампаниите учените са изпратили около 469 млн. нежелани електронни съобщения, огромната част от които за кампанията за лекарството.

„След 26 дни и близо 350 млн. мейла, имахме само 28 продажби“, обясняват от екипа.

Така нормата на отговор за тази кампания е по-малко от 0,00001%. Това е далеч под средната стойност от 2,15%, която отчитат организации за легитимен директен мейлинг.

„Предвид тези стойности това би означавало приходи от 2731,88 долара, или малко над 100 долара на ден за периода“, посочват от екипа.

Като се вземат предвид мащабите на цялата мрежа, учените изчисляват, че хората, които контролират огромната система, изкарват чиста печалба от около 7 хил. долара на ден, или 3,5 млн. долара на година.

Въпреки че това е добра възвръщаемост, все пак спамърите не печелят огромните суми, които някои прогнозираха в миналото, коментират от екипа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:01 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още