IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Маркетингът не може да е традиционен, ако иска да е ефективен

Guerrilla marketing е именно нестандартният рекламен подход, който се прави с ограничен бюджет и разчита на време, енергия и въображение

10:55 | 05.11.08 г.
Жанет Найденова. Снимка: JNN Консулт
Жанет Найденова. Снимка: JNN Консулт

Маркетингът не може да е традиционен, ако иска да е ефективен. Стандартните идеи отдавна вече не работят, каза по време на уеб семинар, съпътстващ конкурса "БГ Сайт",  Жанет Найденова, маркетолог и управител на консултантската фирма “JNN Консулт”.

„Герила маркетингът” (guerrilla marketing) е термин, създаден да опише именно нестандартния, неконвенционален подход при реклама, който се прави с ограничен бюджет, като се разчита на време, енергия и въображение вместо на голям рекламен бюджет, поясни Найденова.

По думите й guerrilla marketing неправилно се превежда като партизански маркетинг (от англ. guerrilla – партизанин). Терминът е създаден от Джей Конрад Левинсън през 1984 г.

„Герила маркетингът” е 50% мислене в областта на психологията на потребителите и 50% действие, обясни Найденова и изброи редица разлики спрямо класическия маркетинг:

- Вместо да инвестира само пари, герила маркетингът инвестира време, енергия и въображение.
- Вместо предположения, използва познанието на човешката природа.
- Вместо да се концентрира върху генериране на трафик или кликове, се интересува единствено от печалбата.
- Вместо да е ориентиран към големи фирми с неограничени бюджети, е насочен към малкия и средния бизнес.
- Стреми се не към голяма група от хора, а към отделната личност.
- Обръща голямо внимание на детайлите.
- Вместо да расте линейно, расте геометрично.

70% от загубите в бизнеса са заради игнориране на съществуващи клиенти, каза Найденова. „Герила маркетингът” се фокусира именно върху дълготрайна комуникация с клиентите. Според нея 60% от усилията в маркетинга трябва да се насочват към съществуващите клиенти, 30% към нови и 10% към PR.

„Има два типа търговци – хънтъри и фармъри. Хънтърите преследват нови клиенти, докато фармърите поддържат отношенията със съществуващи клиенти. Всеки отдел продажби се нуждае и от двата типа”, каза още Найденова. По думите й при герила маркетинга не е важно да се продаде на всяка цена при първия контакт, а да се създаде добронамерено отношение към продукта или услугата.

Още от уеб семинара:
В България има само 25-30 корпоративни блога

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:23 | 21.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още