В България към момента има само 25-30 корпоративни блога, като по-голямата част от тях са на IT и маркетинг компании, каза по време на уеб семинар, съпътстващ конкурса „БГ Сайт” Горица Белогушева, управляващ директор на компанията за интернет маркетинг ComOn. У нас все още е новина, ако някоя компания си направи блог, коментира тя.
По думите й за разлика от корпоративния сайт, в блога си компанията може да поддържа по-неформална атмосфера.
Принципно всяка компания има нужда от блог, ако има какво да каже и кой да го каже, каза Белогушева.
Важна особеност е, че наличието на корпоративен блог изравнява възможностите между малки и големи фирми.
Не трябва да се забравя, че блогът е дългосрочно занимание, добави тя. Честотата, с която се качва ново съдържание също е важна, като веднъж седмично е добре, каза в отговор на въпрос Белогушева.
Като пример за известни корпоративни блогове в глобален мащаб тя посочи тези на Coca-Cola, Boeing, Google.
Тя даде и своеобразна „рецепта за успех” на блоговете – те трябва да комбинират смелост, честност, откритост, разговор, грижа за блога и потребителя и удоволствие.
Вижте наградените от конкурса БГ Сайт 2008