IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Платено срещу безплатно съдържание в интернет в условия на криза

Според някои икономическото забавяне ще нанесе удар на безплатното съдържание, според други това е бъдещето на мрежата

09:56 | 29.10.08 г.
Платено срещу безплатно съдържание в интернет в условия на криза

По какъв начин икономическото забавяне ще повлияе на безплатното съдържание в интернет? Само допреди година идеята за безплатно съдържание беше много популярна, но днес бъдещето й изглежда по-неясно, пише eMarketer.

Андрю Кийн, автор и предприемач от Силициевата долина, наскоро заяви в блог в технологичното издание Wired, че икономическото забавяне ще нанесе удар на безплатното съдържание.

„Въпреки че много американци внезапно ще разполагат с много допълнително свободно време, идеята за безплатен труд внезапно ще стане дълбоко непривлекателна за някого, на когото може да отнемат жилището“, пише Кийн.

Според него онлайн медиите (в широкия смисъл на понятието), които плащат на сътрудниците си, ще спечелят в сравнение с тези, които са безплатни и които не плащат на сътрудниците си: „Това означава победа на Knol над Wikipedia, на Mahalo над Google и на Hulu над YouTube“.

Тези прогнози са интересни в светлината на проучване, проведено през септември от Rubicon Consulting. Над половината участвалите в него интернет потребители казват, че биха плащали по 2 долара месечно, за да ползват Google. 22 на сто от потребителите биха отделяли по 2 долара на месец, за да ползват услугите на Yahoo!, 19% - за YouTube, 18% - за Wikipedia, 17% - за Facebook, 16% - за eBay.

Същевременно главният редактор на Wired Крис Андерсън е убеден, че съдържанието в интернет в крайна сметка ще стана безплатно или почти безплатно.

В интервю с eMarketer Андерсън обяснява, че „безплатната“ икономика, която се базира на услуги като търсачката на Google, всъщност е на стойност трилиони долара. По думите му другата страна на безплатната икономика е, че голяма част от нея никога не би изкарвала пари на първо място.

„Интернет е безплатен, плаща се всъщност за вниманието на хората“, обяснява той.

От друга страна, тези, които предлагат платено съдържание, разбират колко точно струва то според абонатите.

Над една трета от американските интернет компании, които предлагат платено съдържание, участвали в проучване на MarketingSherpa в края на април, са заявили, че вече започват да усещат влиянието на икономическото забавяне. Близо една трета пък са отговорили, че въпреки че не регистрират спад на абонаментите, очакват това да стане в рамките на следващите шест месеца, тоест сега.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:36 | 09.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още