Уебсайтовете за бизнес новини и пазарна информация в САЩ регистрират рекордни увеличения в трафика заради потребността на инвеститорите да разберат какви поражения ще нанесе световната финансова криза, пише Financial Times.
Сайтовете за финансови новини и проучвания в САЩ отчитат ръст в посещаемостта от 30% на годишна база и от 9% на месечна база през септември, сочат данни на comScore Media Metrix, която е специализирана в измерване на интернет аудиторията.
Бумът е продължил и през октомври според Nielsen Online, които дават за пример ръста от 55% на американската аудитория на Yahoo Finance през четирите седмици след колапса на Lehman Brothers.
Телевизионните бизнес канали, които наблюдават висока волатилност на аудиторията, регистрират силен ръст онлайн, като CNBC и Fox Business Network реализират месечни повишения от съответно 20% и 127% през септември, казват от ComScore.
Броят на уникалните посетители на финансови сайтове на ден в САЩ, който през август никога не е надхвърлял 20 млн., е скочил на над 30 млн. на 29-ти септември - денят, в който Dow Jones Industrial Average се понижи с повече от 774 пункта.
Друг красноречив пример е CNNmoney.com с ръст в посещаемостта от 56% от август до септември според ComScore и със 77% повишение през седемте седмици до 12-ти октомври, по данни на Nielsen.
Сайтът на Wall Street Journal е имал повече от 24 млн. посетители през септември, с 137% повече спрямо година по-рано.
Компанията Pearson, която е собственик на Financial Times, FT.com и Mergermarket, казва, че поделенията й за финансови новини „са продължили да привличат публика предвид волатилността на световните финансови пазари“. Уникалните посетители на FT.com на месец са се увеличили с 250% спрямо миналата година.