Социалните мрежи се нареждат сред най-популярните интернет дестинации в Щатите, особено за по-младата публика, като маркетолозите ще продължат да търсят начини да достигат до потребителите на тези сайтове, прогнозират от eMarketer.
Двете най-големи социални мрежи - MySpace и Facebook – заедно очакват да привлекат 72% от общите рекламни разходи в сегмента в страната през тази година, които пък се очаква да достигнат 1,43 млрд. долара.
Рекламата във всички останали онлайн социални мрежи (включително общите социални мрежи, нишовите и създадените с маркетингови цели) се очаква да достигне 370 млн. долара за 2008 г.
Онлайн приложенията за комуникация и забавление, които често се използват от социалните мрежи, пък ще привлекат 40 млн. долара рекламни приходи тази година спрямо 15 млн. долара през 2007 г.
Рекламни разходи в социални мрежи в САЩ:
2007
2008
MySpace
$505 млн.
$755 млн.
Facebook
$140 млн.
$265 млн.
Други социални мрежи
$260 млн.
$370 млн.
Приложения
$15 млн.
$40 млн.
Общо
$920 млн.
$1430 млн.
Източник: eMarketer