IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Жените геймъри стават все по-влиятелен фактор на пазара

38% от геймърите в САЩ са жени спрямо дял от 33% преди само пет години

17:51 | 03.10.08 г.
Жените геймъри стават все по-влиятелен фактор на пазара

Бързо нарастващите редици на жени и момичета геймъри в САЩ и по света привличат вниманието на производителите на видео игри и разширяват пазара извън обикновено възприемани като „мъжки“ игри като Grand Theft Auto.

Момичетата и младите жени са „златна мина“ за индустрията, смята Джордж Ванхорн, старши анализатор във фирмата за пазарни анализи IBISWorld. „Геймърската индустрия има пазарни характеристики, за които мнозина биха дали всичко“, обяснява той, цитиран от Ройтерс.

Според данни на IBISWorld 38% от геймърите в САЩ са жени спрямо дял от 33% преди само пет години.

От януари до август 2008 г. групата на жените на възраст от 18 до 45 години са формирали 28% от общите приходи в сектора, втори след групата на мъжете на същата възраст, които са генерирали 37%.

Софтуерните компании правят лесни игри без елементи на насилие в опит да привлекат т. нар. „случайни геймъри“ - тези, които не отделят много време за игри, а жените съставят голяма част от тази таргет група.

Освен това компаниите поглъщат по-малки производители на онлайн игри. Миналата година Walt Disney купи Club Penguin, който се харесва на момичета и момчета на възраст от 6 до 14 години. През 2005 г. Viacom купи Neopets Inc.

Жените са формирали 21% от ръста на общите продажби на индустрията миналата година, казва Анита Фрейзър, анализатор от NPD Group. Според нея много повече жени са геймъри, отколкото сочат тези статистики. „Предизвикателството е не да ги накараш да играят, а да отделят повече време за това и да харчат повече пари за игри“.

Сред игрите, които се харесват повече на момичета, отколкото на момчета, е Horseland - онлайн игра и социална мрежа за хора, които харесват коне. Създадена през 1994 г., Horseland има над 5 млн. потребители, продава серия стоки и има партньорство с DIC Entertainment за анимационен филм по CBS.

Electronic Arts пък има версия за жени на хитовата игра The Sims, която е продала над 100 млн. копия в света от пускането си през 2000 г.

Секторът на видео игрите е относително малък и не се подчинява много на по-широките икономически условия, затова може да се очаква да продължи да нараства през следващите 2-3 години, смятат анализатори.

Само 11,5% от дизайнерите на игри са жени, сочат данни на Международна асоциация на разработчиците на игри.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:07 | 06.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още