Кризата в САЩ даде отражение и върху разходите за реклама в страната, които са отбелязали най-силен спад за второто тримесечие от предишната рецесия през 2001 г., съобщава HollywoodReporter.
По данни на изследователската компания TNS Media Intelligence рекламните разходи са се понижили с 3,7% на годишна база при спад от 1,6% за първото тримесечие.
Според фирмата занапред разходите ще зависят от промяна в потребителското поведение и увеличаване на потреблението, което би стимулирало печалбите на компаниите и би станало предпоставка за планиране на по-големи рекламни бюджети. Очаква се още върху крайните резултати от втората половина на годината да окажат положително влияние Олимпийските игри в Китай и изборите в САЩ.
Въпреки това обаче някои анализатори изразяват опасения, че финансовата криза ще продължи да понижава рекламните разходи и в бъдеще. Автомобилният сектор, този на продажбите на дребно и други категории вече са намалили инвестициите си в тази посока.
За първите шест месеца на 2008 разходите от автомобилния сектор са се понижили с 11,2% според TNS. Инвестициите в реклама на финансови услуги са останали на непроменено ниво преди началото на последната серия от кризисни събития на Уолстрийт.
Кабелните телевизии са били сред малкото, увеличили приходите си от реклама през първото полугодие – с 3,1%.
В интернет повишението на рекламните постъпления за периода е 8%, докато във вестниците и радиото има спад от съответно 7,4% и 6,5%.