Американският стрийминг гигант Netflix търси директор, който да управлява създаването на услугата му с реклами, твърдят източници на Wall Street Journal, запознати с въпроса. Според тях компанията провежда интервюта с кандидати, външни за организацията.
Сред тези кандидати попада Пуджа Пидха, главен директор по растежа в рекламното звено на Comcast, която е провела няколко разговора с Netflix в последните седмици, допълват източниците.
Освен това компанията обмисля още няколко други кандидати, включително Питър Нейлър, вицепрезидент по продажбите на Snap за Северна и Южна Америка и бивш директор на Hulu.
Директорът, който стрийминг компанията избере за позицията, ще се изправи пред спешната задача да създаде услугата в момент, в който Netflix за първи път се опитва да вкара реклами в своя бизнес. През април гигантът обяви, че обмисля варианта да предложи по-евтина услуга, включваща реклами. Това се случи, след като Netflix обяви, че за първи път от повече от десетилетие е загубила абонати за тримесечие.
Netflix продължава дискусиите с потенциални партньори, включително Comcast и нейното звено NBCUniversal, както и с Google на Alphabet, за рекламните технологии и продажбите, които са ѝ нужни, писа през юни Wall Street Journal.
Освен това Netflix е обмислила и създаването на опция с реклами за всяка от трите си основни услуги, които предлагат различно качество на картината и брой на екраните, на които могат да бъдат ползвани едновременно, допълват източниците, запознати с въпроса. Компанията е отворена към идеята да споделя рекламни приходи с партньорите, които ѝ помогнат да навлезе в рекламния бизнес, казва един от източниците.
„Все още сме в началото на решението как да пуснем по-евтина опция с реклами, като все още не са взети никакви решения“, коментира говорителка на Netflix.
Съизпълнителният директор на компанията Тед Сарандос миналия месец заяви, че компанията иска да навлезе лесно на рекламния пазар, като след това ще надгради бизнеса си. По думите му Netflix иска да създаде рекламно преживяване, което не е толкова досадно за зрителите, колкото традиционната телевизионна реклама. Идеята на директорите е да предложат вариант с реклами, който да не накара потребителите да напуснат Netflix, посочват източниците. Компанията се надява да привлече големи рекламодатели като място с високо качество, на което могат да купят рекламно време, заради мащаба на потребителската база и ангажираността на зрителите с платформата, посочва един от източниците.
Основното притеснение на Netflix е как политиките за опазване на данните на потенциалните партньори ще засегнат обработката на информацията за абонатите.
Партньорство с Comcast би било голямо постижение предвид лошите отношения между Netflix и кабелния гигант. През 2014 г. Netflix влезе в спор с Comcast, Verizon Communications и AT&T, обвинявайки ги, че забавят картината на филмите и сериалите, за да получат повече власт в ценови спор.
Три години по-късно Netflix се оттегли от тази битка, след като сключи сделки с доставчиците на широколентов интернет, където плаща за спектър в техните мрежи.